سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کرونا راشکست می دهیم

امروزه زندگی خانوادگی از حالت گسترده خارج شده است و والدین کمتر می توانند از تجربه پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها در رشد و تربیت فرزندانشان بهره مند شوند. هم چنین ثابت شده است که کودکان از همان بدو تولد آماده پذیرش آموزش هستند و از قدرت تربیت یادگیری آنها در سنین پیش از مدرسه نیز باید بهره جست.

با در نظر گرفتن نیازها و توانایی های سنی کودکان، ایده هایی برای آموزش و سرگرمی کودک پیش دبستانی ارائه شده  که با وسایل کم هزینه ای که در دسترس تمامی خانواده ها قرار دارند، قابل اجرا هستند. پایه و اساس زندگی بزرگسالی در کودکی شکل می گیرد. والدین می توانند با مطالعه و بالا بردن آگاهی خود، زندگی بهتری را برای فرزندان خود بسازند و در این بین سرگرمی کودک نقش بسزایی دارد.

امروزه به نقش بازی و سرگرمی کودک در آموزش نوباوه ها ، بسیار بیش از گذشته اهمیت می دهند. سرعت و میزان یادگیری کودکان در سنین پیش از مدرسه، بیش از هر زمان دیگری است. تحقیقات بسیاری انجام شده است تا بفهمیم کودکان از بازی کردن چه و چگونه می آموزند. کودکان چه والدینشان به آنها کمک کنند و چه نکنند ، در هر حال بازی می کنند( فرض بر آن است که ممانعتی وجود نداشته باشد)، اما بی شک، اطرافیان بزرگسال کودکان بر کیفیت آموزشی بازی آنان تاثیر بسیاری می گذارند. بزرگسالان می توانند مواد بازی و سرگرمی کودک را فراهم آورند، سرگرمی کودک را جهت دهند توصیه و تشویق کنند و درهایی به سوی فعالیت های جدید بگشایند.

ایده هایی برای سرگرمی کودک<\/h4>
  • پوشیدن لباس  دیگری و تظاهر کردن: کودکان به چند دلیل از بازی پوشیدن  لباس دیگری و تظاهر کردن خوششان می آید. پوشیدن انواع لباس ها به خودی خود لذت بخش است، چون آنها از این طریق با انواع لباسها آشنا می شوند و انواع مختلف بافت ، وزن ، رنگ ، کلفتی و گرمای پارچه های مختلف را احساس می کنند. کودک با پوشیدن لباس دیگری، نقش شخص یا موجودی دیگری را ایفا می کند و می تواند تصور کند که به جای کسی دیگر بودن، چه احساسی دارد. کودکان در این بازی های تخیلی قادرند موقعیت هایی را به کنترل درآورند که به طور طبیعی در آن شرایط ناتوانند و این به انها کمک می کند تا اعتماد به نفس پیدا کنند. هم چنین می توانند ترس ها و نگرانی هایشان را بیرون بریزند و رفته رفته به خودشان کنار بیایند. کودکان با بلند حرف زدن در ضمن نمایش یاد می گیرند واضح فکر کنند. آنها نهایتا می توانند بدون آنکه با صدای بلند حرف بزنند، افکارشان را دنبال کنند. نمایش های تخیلی در هر دو جنس رواج دارد. والدین گاهی نگران می شوند که پسرانشان لباس های پری و شاهزاده خانم را به تن می کنند، اما این کاملا طبیعی است. از جنبه عملی، لباس ها باید چنان باشند که کودکان بتوانند آنها را راحت به تن کنند، بیش از حد بلند نباشند و یقه آنها برای دور گردن کودک خطرناک نباشد، بچه ها معمولا به زیورآلات و چیزهای جانبی مانند کلاه و کیف بیشتر از خود لباس اهمیت می دهند.

پوشیدن لباس دیگران

  • بازی با ماسه ، شن و آب : معمولا برای کودکان، سرگرمی با با آب و شن و ماسه بسیار لذت بخش و آرامش بخش است. در این جا بازی های پیشرفته تری را آورده ایم که برای کودکانی که کمی بزرگ تر هستند ، مناسبتند. کودکان هنگام سرگرمی کودک با شن و آب فرصت می باند تا با ویژگی های مواد طبیعی آشنا شوند و درباره مفاهیمی مانند کمیت و ظرفیت مطالبی بیاموزند.از لحاظ جسمانی، این سرگرمی ها به تقویت عضلات دست ها و بازوهای کودکان کمک می کنند و مهارت آنها را در ریختن بالا می برند. بسیار مهم است که بچه ها تصور نکنند خیس شدن و ریخت و پاش کردن، کار بدی است. به جایش به آنها یاد بدهید که کثافت کاری هایشان را در محدوده مشخصی انجام دهند و حتما به آنها در موقع تمیز کردن کمک کنید.

سرگرمی کودک با شن